Marknadsför din musik
Här får du och ditt band verktyg för att nå ut till arrangörer, media och publik. Studiematerialet hjälper er att marknadsföra er och att skapa ett proffsigt elektroniskt presskit (EPK).
Ladda ned studiematerialet
Studiematerial - Marknadsför din musik
Även om du och ditt band gör världens bästa musik kommer ni inte att ta er så långt i karriären om ni inte lägger ner tid och energi på marknadsföring.
Det här studiematerialet hjälper er att marknadsföra er bättre, och ger tips på vad ett EPK (elektroniskt presskit) bör innehålla. Ett EPK är ett professionellt sätt för band och artister att presentera sig för arrangörer, medier och publik.
Studiematerialet är skrivet av Patrik Nilsson, verksamhetsutvecklare på Studiefrämjandet i Skåne-Blekinge och baseras på författarens egna erfarenheter och åsikter. Syftet är att ni som band tänker och resonerar kring de frågeställningar och rubriker som dyker upp.
Studiematerialets innehåll
- Vad är ett elektroniskt presskit?
- Bilder
- Logga
- Presentationstexter
- Länkar och sociala medier
- Teknisk rider och stageplot
- Paketering
Kontakta Studiefrämjandet på din ort för att komma igång. Vi kan ofta hjälpa till även med utrustning, lokal och kontakter.